مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: یکی از پروژه‌هایی که در کرمان به صورت پایلوت در کشور شروع شده پیشگیری آغازین با تاکید بر هزار روز اول زندگی است. 

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اهمیت هزار روز طلایی زندگی هر فرد گفت: یکی از پروژه‌هایی که دراستان کرمان به صورت پایلوت در کشور شروع شده پیشگیری آغازین باتاکید بر هزار روز اول زندگی است. 

محمد جعفری گفت: این برنامه بزرگ و مهم در شهر‌های کهنوج، زرند، رفسنجان، زهک زاهدان و بم آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت فراوان هزار روز اول زندگی افزود: هزار روز اول زندگی شامل ۳ مرحله بسیار مهم از زندگی هر فرد است که این ۳ مرحله شامل ۲۷۰روز داخل شکم مادر، ۳۶۵ روز سال اول زندگی و ۳۶۵ روز سال دوم زندگی است که منشا بسیاری از مشکلات و بیماری‌های جسمی و روانی و آسیب‌های اجتماعی هرفرد در آیند در این مرحله رقم می‌خورد.


وی تصریح کرد: در این طرح قداماتی صورت می‌گیرد که در آینده فرد دچار بیماری‌هایی ازجمله دیابت، سکته قلبی و بیماری‌های روانی مانند افسردگی و یا آسیب‌ای اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان نشود.


وی باتاکید بر اهمیت دادن به مادر در این زمان اظهار داشت: با مادر در دوران بارداری و شیر دهی بایستی به نحوی رفتار شود که این کودک در سنین مختلف دچار آسیب‌های روانی اجتماعی، اقتصادی و معنوی نشود و مادر در این زمان در شرایط امن، ایمن بامحبت زندگی کند.


مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان درادامه با بیان اینکه الویت و نگاه در جنبه‌های مختلف بایستی همیشه مادر باردار باشد گفت: خیرین حوزه سلامت به مادران باردار دهک‌های پایین جامعه توجه داشته باشند.


جعفری گفت: هزار روز اول زندگی کودک یعنی از زمان آغاز دوران بارداری مادر تا پایان سن دو سالگی کودک طلایی‌ترین روز‌های زندگی هر فرد محسوب می‌شود، در واقع وضعیت سلامت و بیماری در سنین بزرگسالی در هزار روز اول زندگی هر فرد پایه ریزی می‌شود.


وی افزود: هزار روز اول زندگی، بهترین فرصت و زمینه ساز سلامت و رشد کامل نوزاد می‌باشد و در این هزار روز همه عوامل موجود، از تغذیه مادر تا نحوه مراقبت از نوزاد، از نحوه ارتباط با کودک تا بازی‌هایی که با وی انجام می‌دهیددر آینده و مسیر رشدی کودک اثرگذار خواهد بود.

برچسب ها: بیمه سلامت ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار